Titulní obrázek


Lexus GS-F

Karl Schlicht, produktový šéf Lexusu, chce co nejdříve vidět v prodeji rychlý sedan GS-F. Vůz je zacílen hlavně na BMW M5 a Mercedes-Benz E 63 AMG. V médiích se již delší dobu šíří spekulace o podobě japonského vozidla. Podle neoficiálních informací se může v budoucnu stát i vrcholem pětileté strategie Lexusu.

Strategie má posílit image značky a její sportovní zaměření. Lexus GS-F by mohl vhodně doplnit desetiválcový supersport LFA, osmiválcový IS-F a modely s označením F Sport. Podle posledních zpráv by se pod kapotou GS-F mohl objevit upravený 4,8litrový desetiválec z LFA. Jednotka by měla mít objem 4,6 litru a výkon asi 331 kW (450 koní). Dosud se přitom spekulovalo o tom, že agregát LFA disponuje malým točivým momentem (480 Nm).

Podle těchto zpráv tak bylo pravděpodobnější použití kompresorem přeplňované pětilitrové V8. Atmosférická verze tohoto motoru pracuje pod kapotou Lexusu IS-F. Aktuální M5 používá turbodmychadlem twin-scroll přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 412 kW (560 k). E 63 AMG je poháněno motorem 5,5 V8 biturbo o výkonu 386 kW (525 k). Podle produktového šéfa značky by Lexus měl díky GS-F solidní nabídku vysokovýkonných modelů.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Pokud bude automobil schválen, má být jednak rychlým grand tourerem, jednak autem nabízejícím skvělý požitek z jízdy. Nová, čtvrtá generace sedanu GS na český trh vstoupila již v dubnu. Podle Schlichta bude tímto vozem inspirována i chystaná nová generace IS. Produktový šéf japonské automobilky si myslí, že Lexus už potřebuje nové IS. To současné se prodává od roku 2005.