Titulní obrázek


Acura ZDX

Společnost Acura plánuje ukončit výrobu crossoveru ZDX. Vůz bude pro modelový rok 2013 lehce upraven. Automobilka se chce zaměřit hlavně na nové a klíčové modely, například modernizovaný kompaktní crossover RDX a nová generace sedanu RLX.

Důvodem pro ukončení výroby ZDX je ten, že si za svoji kariéru nezískal přízeň zákazníků. V roce 2010 se v USA prodalo 3.259 kusů tohoto auta, loni jen 1.564 kusů. To podobně tvarované BMW X6 si v loňském roce koupilo 6.192 amerických klientů, o rok dříve pak 6.257 klientů. Pro svůj poslední rok ve výrobě dostal ZDX přepracovanou mřížku chladiče, i s ní však vůz nepůsobí příliš elegantně. Uvnitř je upravené dřevěné obložení na středové konzole, možností je vysoce kontrastní barevné schéma kabiny.

Pod kapotou zůstal benzinový 3,7litrový vidlicový šestiválec o výkonu 224 kW a točivém momentu 366 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou, poháněna jsou všechna kola. Nabídka bude omezena na jeden stupeň výbavy. Automobil bude vybaven hudebním systémem s 10 reproduktory a 15GB harddiskem, navigací, zadní parkovací kamerou, parkovacími senzory vpředu a vzadu, Bluetooth, vyhřívanými a ventilovanými předními koženými sedačkami, bezklíčovým vstupem nebo dvouzónovou automatickou klimatizací.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Bezpečnost vylepší varování před opuštěním jízdního pruhu a varování před čelní kolizí. Mateřská Honda nabízí podobně tvarovaný crossover nazvaný Crosstour, který se také potýkal s nízkými prodeji. Oba vozy nicméně nejsou technicky spřízněné. Crosstour vychází z amerického Accordu, ZDX zase z SUV Honda Pilot.