Titulní obrázek


Další koně pro BMW 1 M Coupé

Úpravce vozů BMW G-Power chce pod kapotu těchto vozů vložit co největší výkon motoru. Není překvapením, že trojciferné hodnoty začínají na čísle 4.

Řadový šestiválec určitě bude mít nějaké limity. Ale v současné době se na něho dá sehnat nová klikovka, vačky, ojnice, písty apod. Nikdo si netroufá tvrdit, kde až se výkon třílitru zastaví. Každopádně si počkáme, kam se bláznivý úpravce G-power, který z bavoráků doluje skoro až nesmyslná čísla výkonů, dostane.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Asi si neříkáte, že je základní BMW 1 M Coupé pomalé, ale pokud se na něco podíváte očima tunera, je to velkosériová nudná omezená plečka, která potřebuje vylepšit. U G-Power řadový třílitr přepracovali, respektive předělali i jeho dýchací ústrojí a také ústrojí vylučovací.

K novému sání přibyla nová turba a větší mezichladič, ale tam to nekončí, ani u optimalizované řídící jednotky. Nový je i výfuk a celý management motoru je vlastní výroby. Z původního agregátu tak vlastně zbyl jen blok a hlava a ještě pár vnitřností. Výsledkem je výkon 435 koní v 6000 ot./min. a točivý moment 590 Nm v 1500 ot./min. BMW 1 M Coupé teď udělá stovku za 4,5 sekundy a rozjede se na 300 km/h. Kit motoru s o 20 kg lehčím titanovým výfukem vás vyjde na 10 238 eur (260 000 korun) a k tomu byste si měli přikoupit když už ne nastavitelný podvozek (1721 eur).