Titulní obrázek


BMW zvyšuje poptávku nového modelu i3

Německé BMW investovalo do firmy Colomb Technologies, přes svůj kapitálový fond i Ventures. Colomb Technologies provozuje největší celosvětovou síť dobíjecích stanic ChargePoint. Společnost BMW předpokládá, že se díky lepší dostupnosti dobíjení elektromobilů, zvedne poptávka po novém modelu i3.

Dobíjecí stanice využívané sítí ChargePoint jsou dodávány několika různými výrobci a jejich provoz zajišťují distributoři. Charge Point je tak především jménem pro síť dobře dostupných dobíjecích stanic s jednotným systémem dobíjení a placení. BMW i3 má na trh dorazit v příštím roce. Sériová verze má dle BMW vycházet z 85 až 90 % z konceptu. O výrobu se postará továrna v Lipsku.

Cena i3 bude velmi konkurenceschopná na to, co zákazník díky jeho nové technice dostane. Loni na podzim šéf automobilky Norbert Reithofer prohlásil, že i3 bude stát méně než BMW řady 5. Mnichovská automobilka zvažuje, že by vozy od divize BMW nabízela i přes mobilní prodejce. Ti by fungovali na internetu a v místech, kde výrobce nemá své dealerství.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

BMW už přes internet nabízí testovací jízdy v rekreačních střediscích. Zároveň ale kamenná zastoupení zůstanou tím hlavním místem, ve kterém se BMW bude stýkat se svými klienty. Například na domácím německém trhu funguje zhruba 200 prodejců BMW, modely divize i bude prodávat jen 45 z nich. Aby automobilka prodejní místa ochránila před riziky spojenými s prodejem aut s novou technikou, bude tyto vozy vlastnit samo BMW. Značková zastoupení tak mají sloužit spíše jako zprostředkovatelé prodeje než jako dealeři.